برخی از پرسش شوندگان معتقدند برای افزایش نرخ تولد تغییر سبک و شیوه مردم موثرتر از رفاه مالی خواهد بود.

حدودا نیمی(۵۴%) از شهروندان روسیه اقدامات دولت در رابطه با افزایش تولد را کافی نمی ­دانند.

طبق نظر سنجی مرکز مطالعات افکار عمومی روسیه، حدود ۶۳% بر این عقیده ­اند که برای افزایش میزان تولد در کشور باید به میزان قابل توجهی، رفاه مالی خانواده­ ها بهبود یابد. ۲۷% اذعان داشتند که افزایش رفاه مالی بعید است کمکی به افزایش نرخ تولد در روسیه بکند و لازم است سبک و شیوه  زندگی مردم تغییر یابد.

بر اساس داده­ های این نظرسنجی، اکثر شهروندان روسیه با ایده رئیس جمهور در حوزه سیاست­های اجتماعی_جمعیت شناسی کاملا آشنا هستند. نزدیک به ۹۱% جامعه آماری از تمدید و گسترش برنامه کمک هزینه برای مادران اطلاع داشتند، ۸۷% به شنیده­های خود درخصوص پرداخت­های ماهیانه هنگام تولد فرزند اول اشاره کردند. ۷۵% از برنامه وام مسکن برای فرزندهای دوم و سوم صحبت کردند.

۴۹% جامعه آماری، اقدامات صورت گرفته را صحیح دانسته، اما معتقد بودند این اقدامات برای افرایش میزان زاد و ولد کافی نخواهد بود، ۳۸% این اقدامات را کمکی حقیقی و کارآمد در این راستا برشمردند. ۶% این اقدامات را بی­تاثیر دانسته و از حصول نتیجه تردید داشتند.

طبق این نظرسنجی ۴۰% از شهروندان روسیه میل به داشتن دو فرزند، ۲۸% آمادگی برای داشتن سه فرزند، ۱۴% چهار و بیش از چهار فرزند و ۷%  علاقه خود به داشتن یک فرزند را اعلام کرده­اند.

منبع خبر: ریا نووستی

https://ria.ru/society/۲۰۱۸۰۱۲۲/۱۵۱۳۰۴۶۲۶۸.html

کد خبر 2719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =